۱ اردیبهشت ۱۳۹۵، ۹:۳۸

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان:

۲۰ واحد طلا فروشی در زنجان تعطیل می شود

۲۰ واحد طلا فروشی در زنجان تعطیل می شود

زنجان- رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان از تعطیلی ۲۰ واحد طلافروشی در استان زنجان طی سالجاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد صفایی شامگاه سه شنبه در جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی ، از فعالیت ۳۴۶ واحد صنفی طلا فروشی، ساعت و نقره در  زنجان خبر داد و افزود: از این تعداد ۲۴۷ واحد طلا فروشی،۱۲ واحد نقره فروشی،۱۹ واحد تعمیرات طلا،۹ واحد آزمایشگاه فلزات،۱۲ واحد ملیله کاری و ۴۳ واحد ساعت فروشی در شهرستان زنجان فعال هستند. 

وی اظهار کرد: متاسفانه طی سال گذشته ۲۰ واحد طلا فروشی در زنجان تعطیل شده و با توجه به مشکلات موجود طی سالجاری هم ۲۰ واحد تعطیل خواهد شد. 

رئیس اتحادیه طلا فروشان استان زنجان بر لزوم وجود آرامش و امنیت موجود در فضای کسب و کار طلافروشان استان زنجان تاکید کرد و افزود: این آرامش دلایل مختلفی از جمله نبود درگیری بین دولت و صنف طلافروشان دارد.

صفایی تاکید کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد وضعیت بازار هیچ استانی مانند زنجان شفاف نیست و نحوه اجرای مالیات بر ارزش افزوده به دلیل درصدهایی که وجود دارد، عادلانه نیست.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان گفت: نبود رونق بازار از مشکلات موجود است و اجرای قوانین موجود در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و دریافت مالیات ارزش افزوده در زنجان برخلاف دیگر استان‌ها یک مشکل مهم است که فعالان این حوزه را رنج می دهد. 

صفایی  تصریح کرد: اجرای مبارزه با کالای قاچاق در بخش طلا، محدودیت‌هایی برای فعالان طلای استان زنجان ایجاد کرده و باید عدالت در این زمینه اجرا شود. 

وی افزود: حداقل ۵۰ درصد ضرر و زیان اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده، مشتری را دچار ضرر می کند و این قانون مانع ارائه گارانتی به مشتری و معامله به هنگام فروش از طرف وی می‌شود، چون این امر موجب بروز اختلاف بین خریدار و طلافروش خواهد شد.

رئیس اتحادیه طلافروشان استان زنجان تاکید کرد: صنف طلافروشان زنجان از سال‌ها پیش بر عیار حساسیت لازم را داشته و استانداردسازی لازم انجام شده است.

کد خبر 3603508

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha